Atunci cand se discuta despre caloriile din pizza, puțini oameni știu exact ce vor sa priceapa si cantitatea de calorii pe care le consuma. O pizza reprezinta mai mult decat doar un fel de mancare gustos. Tot ceea ce alegi sa pui pe ea si cantiatea afecteaza felul in care vei tine cont de calorii. Din fericire, iti vom oferi informatiile necesare pentru a face alegeri cat mai sanatoase.

Ce presupune calculul caloriilor din pizza?

Calculul caloriilor dintr-o pizza este responsabilitatea ta. Potrivit informatiilor Cenici Nutrition, o pizza cu blat subtire poate contine intre 250 și 300 de calorii, în funcție de MARIMEA sa. O felie de pizza cu blat normal poate contine intre 400 și 450 de calorii. O felie de pizză cu blat îngroșat poate avea pana la 600 de calorii.

Este important sa luam in considerare si topping-urile folosite pentru a prepara pizza, deoarece acestea vor adauga foarte multe caloriiconform marimii Portiei servite.

Pizza cu blat subtire – caloriile pe care le contine

Exact ca la blatul normal, pizza cu blat subtire contine intre 250 și 300 de calorii pe felie, în funcție de marimea sa. Acestea pot fi mâncate ca atare, sau se pot adauga topping-uri pentru o mai buna diversitate nutritionala și un conținut caloric mai mare.

Printre topping-urile care pot fi folosite se numara jambonul, ciupercile, gogoșarii, sunca, maslinele, ciupercile și branza.În funcție de câte toppimg-uri adaugi vei obtine si un numar mai mare de calorii.

Pizza cu blat normal – caloriile pe care le contine

Pizza cu blat normal contine intre 400 și 450 de calorii pe felie, în funcție de marimea sa. Ca si la pizza blat subtire, topping-urile pot fi folosite pentru a mari numarul de calorii al pizzei. Pe lânga cele enumerate la blatul subtire, topping-urile pot fi bacon, vinete, carne tocata, ciupercile portobello, pepperoni, caltabosul, midiile, rucola, busuiocul și multe altele.

Pizza cu blat ingrosat – caloriile pe care le contine

Aceasta felie de pizza, poate contine aproximativ intre 500 și 600 de calorii, în funcție de mărimea sa. Acest fel de blat

Se folosește de obicei pentru pizza „pecking” sau pizza cu stil italian, mai consistent. Ingredientele adaugate pentru topping vor influenta, de asemenea, numarul de calorii.

Calorii în anumite ingrediente folosite la prepararea pizzei

Atunci cand iti pregatesti pizza poti alege intre o multitudine de topping-uri si alte produse care sa o faca gustoasa si mai sanatoasa. De exemplu, o bucata de ananas contine 70 de calorii, o bucata de masline contine 15 calorii, un ardei gras contine 15 calorii, iar o felie de sunca contine 70 calorii.

Cate calorii pot fi consumate inainte de a te simti satul

Caloriile consumate inainte de a te simti satul depind de foarte multi factori, inclusiv de numarul de calorii pe care le consumi. Atuncicand mananci pizza, trebuie sa te familiarizezi cu alimentele pe care le alegi si sa ai grija la numarul de calorii pe care le consumi.

De regula, ar trebui sa consumi intre 200 și 300 de calorii inainte de a te simti satul. Zona aceasta se refera la cantitatea optima de calorii de care ai nevoie pentru satisfacerea senzatiei de satietate.

Sau cate calorii consumi daca mananci direct din cutie?

Atunci cand mananci pizza direct din cutie, ai nevoie sa iei in considerare si tipul produselor cu care a fost pregatita. O data ce luam in considerare acest lucru, putem spune ca o cutie intreaga de pizza cu blat normal contine intre 750 și 3000 calorii, în funcție de marimea si numarul de felii pe care le vei manca.

Alegeri sanatoase in calitate de topping-uri

De asemenea, ar trebui sa tratezi topping-urile ca pe o oportunitate de a face alegeri sanatoase. Potrivit CDC, topping-urile pe care ar trebui sa le folosesti in fiecare cutie de pizza, dacă dorești sa faci alegeri sanatoase, sunt urmatoarele:

• Jalapenos

• Rosii cherry

• Ananas

• Masline

• Oregano

• Usturoi

• Ciuperci

• Ceapa

• Pui

• Legume de sezon

• Busuioc

Optiuni vegetariane care sa fie optime pentru un numar energetic redus

In plus fata de alegerile sanatoase explicate anterior, doamenele, domnisoarele și cei care preteaza atentie la ingerarea de produse vegetariene ar putea alege ca topping-uri urmatoarele optiuni:

• Brocoli
• Spanac
• Roșii uscate
• Ciuperci portobello
• Mango
• Ardei gras
• Arsura
• Edamame
• Fasole
• Maioneza de avocado