Durerea de spate poate fi una dintre cele mai debilitante senzații fizice. Fie că vă afectează munca fizică sau sedentarul, durerea de spate poate însemna disconfort fizic și coșmaruri de somn. Chiar dacă nu se poate vindeca complet, există o varietate de exerciții și terapii care pot ajuta la ameliorarea durerii cronice de spate și care, practicate constant, pot avea un efect benefic pe termen lung.

Cum poți reduce durerea de spate prin exerciții?

Exercitarea musculaturii spatelui poate contribui la reducerea durerii, îmbunătățirea forței musculare, a flexibilității și a posturii. Este important să se țină cont de câteva lucruri atunci când se fac exerciții pentru spate, cum ar fi corectarea tehnicii, alegerea corectă a exercițiilor adecvate și folosirea corectă a instrumentelor de antrenament.

Majoritatea exercițiilor destinate îmbunătățirii durerilor de spate presupun eforturi fizice minime și sunt benefice pentru cei care suferă de această problemă. Aceste exerciții încurajează mobilitatea, întinderea, îmbunătățirea posturii și reduc tensiunea musculară. Dacă suferiți de dureri de spate care persistă mai mult de o săptămână sau durează mai mult de un an, țineți cont că această afecțiune necesită un tratament mai amplu, care include mișcare, odihnă, medicamente și terapie fizică. Consultați medicul înainte de a începe orice program de exerciții.

Tipuri de exerciții bune pentru această problemă

Încercarea combinării acestor tipuri de exerciții poate ajuta la ameliorarea durerilor de spate.

  1. Exercițiile de întindere:

Exercițiile de întindere sunt cea mai bazică formă de exerciții pentru reducerea durerii de spate. Pentru a vă asigura că nu vă raniti mai mult spatele, este important să folosiți tehnici de încălzire adecvate. Acestea pot include fandări, încovoierea spatelui, încovoierea laterala și împletițuri de talie.

  1. Exerciții pentru fortificarea grupelor musculare:

Exercițiile pentru fortificarea grupelor musculare sunt foarte bune pentru cei care suferă de dureri de spate. Acestea ajută la întărirea mușchilor spatelui și la prevenirea ranirii. Exerciții, cum ar fi flexia spatelui, extensia spatelui, ridicările de șolduri și cvadricepsii, pot ajuta la ameliorarea durerilor de spate.

  1. Exerciții pentru corectarea posturii:

Exercițiile pentru corectarea posturii ajută la îmbunătățirea musculaturii spatelui și la încurajarea alinierii corecte a spatelui și a umărului. Exerciții, cum ar fi extensiile spinale și ridicările de trunchi, sunt eficiente în ameliorarea durerii de spate.

  1. Exerciții de stabilitate a trunchiului:

Exercițiile de stabilitate a trunchiului sunt folosite pentru a crește corectele eforturi musculare ale spatelui. Aceste exerciții duc la creșterea controlului asupra trunchiului și ajută la prevenirea ranirii. Exerciții, cum ar fi planșele, talie oblică și poziția de culcat lateral, sunt importante în amelioara durerii de spate.

  1. Exerciții de respirație și relaxare:

Unele exerciții de respirație și relaxare pot face minuni pentru durerile de spate. Aceste exerciții includ încărcarea cu energie, încărcarea corporală, leșinul și resilienta trunchiului. Aceste exerciții ajuta la îmbunătățirea simptomelor din zona partii mijlocii, sprijinind postura și corectarea așa-numitului sindrom al mușchilor spatelui.

Cum ar trebui să fie implementate aceste exerciții?

Este important să luați în considerare următoarele recomandări atunci când includeți exerciții în tratamentul pentru durerile de spate.

• Începeți încet și progresați treptat: Orice program de exerciții trebuie să înceapă încet, pentru a vă asigura că vă adaptați încet presiunii pe care trebuie să o suporteți.

• Nu efortul suplimentar: Este important să faceți exercițiile într-un mod corect și să nu suprasolicitați muschii sau țesuturile.

• Mențineți poziția corectă: Este important să vă asigurați că vă mențineți în permanentă poziția dorită și că vă întindeți foarte bine.

• Respirați corect: Nu uitați să faceți exercițiile cu ritmul de respirație corect.