Nutriția și dietele sunt întotdeauna la modă. O mare preocupare ce se găsește în spatele acestui interes este consumul de calorii. Unele alimente sunt considerate minunate pentru că sunt dulci, altele pentru că sunt pline de energie și altele pentru că sunt sănătoase și bogate caloric. Oul este un astfel de aliment cu proprietăți sacaitoare care merită să fie discutate în detalii.

Acest articol explorează numărul de calorii pe care le conţine un ou și oferă informații utile despre aceasta. El explică și numeroasele sale beneficii pentru sănătate, cum ar fi susținerea creșterii musculare sau a digestiei și oferă sugestii despre moduri de a consuma ouăle astfel ca aceasta să fie una dintre cele mai sănătoase opțiuni de consum alimentar.

Cate Calorii Are Oul?

Oul este un aliment ales pentru câteva dintre cele mai importante proprietăți sale nutritive, fapt pentru care acesta are numeroase beneficii pentru sănătate. Nu este un secret că oul este plin de vitamine și minerale, ajutând la stabilizarea tensiunii arteriale, oxidarea, creșterea imunității și reducerea riscului de boli de inima. Nutriționiștii și medicii recomandă consumul unei mese sănătoase și echilibrate care să includă și ouă.

Dar câte calorii conține un ou? Pentru a răspunde la această întrebare trebuie să înțelegem ce oferă proprietățile sale nutriționale și în ce mod poate ajuta consumatorul.

Nutrția Implicată de Oul

Oul este un aliment ales pentru proprietățile nutritive pe care acesta le oferă. Acesta conține o cantitate mare de proteine, grăsimi, vitamine și minerale. Mai jos sunt enumărate principalele compuși care se găsesc în mod natural într-un ou de dimensiuni medii:

  1. Proteine: 6 g

  2. Grăsime: 5 g

  3. Fier: 0,9 mg

  4. Potasiu: 126 mg

  5. Fosfor: 85 mg

  6. Magneziu: 22 mg

  7. Vitamina A: 413 IU

  8. Vitamina B-12: 0,6 mcg

  9. Vitamina B-6 0,1 mg

  10. Vitamina D: 44 IU

  11. Vitamina E: 0,6 mg

  12. Calciu: 24 mg

  13. Sodiu: 62 mg

Oul conține și alte vitamine și minerale precum fier, zinc și seleniu. De asemenea, poate conține cantități mici de carbohidrați.

Cate Calorii Conține Oul?

Nutriționiștii și dieteticienii se concentrează în mod constant asupra numărului de calorii pe care o persoană ar trebui să le consume în fiecare zi. În cazul oului, este util să știm numărul de calorii pe care îl conține un ou, pentru a putea face alegeri mai avizate asupra cantității pe care o consumăm.

Un ou mediu conține în jur de 72 de calorii. Un galbenus conține 16 calorii, în timp ce albușul conține 56 de calorii. O cantitate de 100 de grame de ou, poate conține până la 155 de calorii.

Da, dacă sunt consumate necombinat cu alte alimente, grăsimi și carbohidrați, ouăle pot fi destul de slăbitori. De asemenea, cantitatea de calorii din ou poate crește sau se micșora în funcție de modul de preparare.

Beneficiile Unui Consum Constant De Ou

Un ou conține o cantitate mare de vitamine și minerale esențiale pentru sănătatea noastră. Iată câteva dintre beneficiile esențiale pe care acesta le poate avea:

● Susținerea creșterii musculare – Ouăle oferă o cantitate mare de proteine. Acestea sunt ușor de digerat, ceea ce înseamnă că aceștia ajută la construirea și regenerarea mușchilor și țesutului.

● Reducerea apetitului crescut – Variantele bogate în proteine sunt în general foarte sățioase, făcându-l pe consumator să revină mai târziu la a mai mânca.

● Menținerea valorilor sanguine în parametri normali – Aportul crescut de fier pe care oul îl oferă poate ajuta la menținerea anumitor parametrii ai valorilor sanguine normale, telurismului poate fi redus și oxidarea poate fi menținută la un anumit nivel.

● Reglarea tranzitului intestinal – Ouăle au un conținut foarte mic de fibre, ceea ce face ca acestea să aibă efecte benefice asupra digestiei.

Consumul Sănătos al Ouălor

Un consum frecvent de ouă poate fi unul dintre cele mai sănătoase obiceiuri alimentare pe care le poate adopta o persoană. Acest lucru poate fi realizat prin consumul unor cantități adaptate și prin consumul de ouă în combinații sănătoase și corect alese.

Pentru a avea parte de proprietățile sale nutritive, oul poate fi gătit prin coacere, prajire sau fierbere.