Cand s-a infiintat Uzina Dacia de la Mioveni?

Începând dintr-o idee și continuând cu acțiunea construirii unei mărețe uzine, Dacia, marca auto națională a rămas în istorie ca un simbol al reușitei industriale și a mândriei românești. Uzina Dacia de la Mioveni este una dintre cele mai vechi fabrici de producție auto din România.

O piesă importantă a istoriei economice a României, fabrica Dacia a fost fondată în 1968 în zona Mioveni din România, dat fiind că această locație oferea facilități optime pentru realizarea proiectului.

Istoria Uzinei Dacia din Mioveni

Anul 1968 a marcat începutul Decretului nr. 938, intitulat Planul Dezvoltării Industriei Constructoare Auto din România. Acordul a stabilit să se înființeze fabrica de produse auto Dacia, sub umbrela regimului comunist, în parteneriat cu Renault, iar fabrica a promovat marca Dacia și producția auto pe mai multe continente în anii ce au urmat construcției.

Prima generație de mașini produse de uzina Dacia de la Mioveni a fost Dacia 1100, care a fost lansată în 1969, în urma aceluiași decret. Era un model compact, fără accesorii, format din caroserie metalică monocorp și un motor cu patru cilindri, cu o putere de 56 CP. Această versiune a fost lansată în cantități limitate în Europa de Est, mai ales ca transport public.

Începând din 1971, producția uzinei Dacia de la Mioveni s-a extins. Aceasta a inclus și mașini precum Dacia 1320, Dacia 1300, Dacia Duster, Dacia SuperNova, Dacia Logan și Dacia Sandero. De asemenea, producția Dacia a reușit să înregistreze și vânzări în alte țări, precum Franța, Germania, Marea Britanie, Africa de Nord, mai ales lumea Arabă și Orientul Mijlociu.

Caracteristicile tehnologice ale uzinei Dacia de la Mioveni

Uzina Dacia de la Mioveni, construită pe o suprafață de aproximativ 15.000 de metri pătrați, adăpostește o văwarmare echipată cu tehnologii moderne. Acestea includ:

‐ Montajul – procesul reunește componentele necesare pentru producția unui autovehicul, începând de la produsele furnizate de alte fabrici din România și până la asamblarea autovehicului.

‐ Tratamentele termice de suprafață – Procesul îmbunătățește proprietățile superficiale ale metalului prin expunerea acestuia la temperaturi peste 900°C.

‐ Tratamentele termice de sertizare – Acestea oferă plăcii metalice o rezistență mecanică sporită, îmbinând mai multe piese dințate.

‐ Consolidarea și injectarea pieselor – Acestea sunt procese în care piesele rezultate din forjare sunt injectate cu ciocanul hidraulic sau consolidate folosind metoda pompei.

‐ Finisarea superficială – Este procesul de prelucrare prin care pielea metalică devine fină și lucios, nefiind nevoie de plasarea vopselei.

‐ Plasarea vopselei – Folosind culori auto sau nuanțe individuale executate pe bază de comandă, acest proces se face prin șableu, aerosol sau robot, conform standardelor producătorului.

‐ Operația de găurire și frezare – Se folosesc ventilatoare industriale de Înaltă Presiune pentru a unge piesele în timpul prelucrării;

‐ Tratamentul chimic – Există tehnologii de tratare chimică a metalului înainte ca acesta să fie expus la temperaturi înalte.

Beneficiile economice ale Uzinei Dacia de la Mioveni

Uzina Dacia Mioveni a oferit bunăstare economică și socială și a contribuit în mod semnificativ la economia și dezvoltarea localității Mioveni.

Deși în cadrul procesului de modernizare și restructurare intervine și adoptarea unor mecanisme de eficiență prin încorporarea politicilor de gestionare a resurselor umane și financiare din UE, înființarea Uzinei Dacia de la Mioveni a condus la generarea unui impact economic semnificativ.

Printre beneficiile economice ale Uzinei Dacia s-au numărat creșterea somajului și imigrația urbană; facilitarea creșterii nivelului vieții, a prețurilor și a producției; dezvoltarea unui cerc de producție și a infrastructurii; modernizarea agriculturii; oferirea de locuri de muncă și transferul expertizei tehnologice.

De asemenea, uzina Dacia a atras investiții străine, precum Renault și Nissan, iar această rețea internațională a contribuit la dezvoltarea sectorului auto.

Aceasta a oferit, de asemenea, angajaților ei beneficii sociale substanțiale. Acestea au cuprins programe de îmbunătățire a condițiilor de lucru și de viață, încurajarea formării profesionale și a diversificării pieței de muncă. Uzina Dacia a contribuit, de asemenea, la educația și calificarea muncitorilor săi prin oferirea de formare profesională sub formă de cursuri.

Cultura Marcii Dacia și Legăturile cu Piața