Fiind unul dintre cele mai importante elemente ale profilului dvs. online, descrierea de viata este un element esential pe platformele sociale, cum ar fi LinkedIn si Twitter. Descrierile noastre sunt parte din modul in care ne afisam pe aceasta platforma, astfel incat potentialii angajatori, dar si ceilalti membri sa inteleaga mai bine cine suntem si ce facem. Descrierile de viata trebuie sa fie scurte, concise si sa transmita un mesaj profesional despre cine sunteti.

Intr-adevar, postarea unei descrieri adecvate poate face o mare diferenta si poate ajuta la construirea unei si mai bune identitati de brand. In felul acesta, puteti avea certitudinea ca descrierile postate vor fi urmarite si apreciate, iar aceasta poate ajuta la cariera dvs. online

  1. Cum sa gasiti cea mai buna descriere pentru dvs.

Inainte de a va posta descrierea de viata, primul pas este sa va asigurati ca intelegeti exact ce va doriti sa transmiteti. Gândiți-va la scopul descrierii dvs., inclusiv la publicul tinta carora le faceti prezentarea, si cereti si recomandari prietenilor dvs.

Dupa ce ati obtinut un set initial de idei, stabiliti obiectivele pe care le doriti sa le indepliniti prin descrierea dvs. Urmatorul pas este sa definiti o strategie de continut care sa ofere interlocutorului exact informatiile care sa il ajute sa se conecteze cu dvs.

Intentionati sa scrieti o descrire care include prin ce profesionist sunteti? Sa o faceti sa mentioneze un anumit grad sau titlu universitar? Sau, poate doriti chiar sa oferiti detalii despre ce produse si servicii oferiti?

Nu uitati sa va selectati cu atentie cuvintele cheie pe care doriti sa le includeti in descrierea dvs., astfel incat sa obtineti maxima vizibilitate. De asemenea, fiti atenti sa folositi limba si tonalitatea potrivite.

  1. Structura ideala a descrierii de viata

Folosirea elementelor de structurare pot imbunatati semnificativ descrierile dvs. Pentru a crea o descriere coerenta, aveti nevoie sa obtineti cu precizie varful piramidei si sa va concentrati pe informatiile cele mai importante si mai relevante pentru publicul tinta.

Fiecare descriere de viata ar trebui sa aiba urmatoarele elemente structurate vizual intr-o pagina cu text:

• Un titlu
• Subtitluri
• Paragrafe scurte (2-3 propozitii)
• Detalii personale
• Detalii profesionale
• Obiectivele personale
• Evocarea unei povesti si invitarea la actiune
• O concludere.

In acest fel, nu doar ca veti reusi sa capturati atentia publicului tinta, dar ii veti indruma si pe aceiasi oameni catre profilul sau campaniile dvs.

  1. Exemple de descrieri de viata pe care le puteti folosi

Pentru a va usura procesul de postare a descrierii dvs. de viata, am creat cateva exemple care va vor ajuta sa va scrieti una personalizata care sa reflecte dorintele si obiectivele dvs. profesionale:

• Medic și terapeut specializat in terapie comportamentala cognitive si procesul terapiei EMDR, cu 10 ani de experienta in tratarea tulburarilor anxioase, de obicei adultii.

• Pasionat de tehnologie din copilarie, dezvoltator de software cu 8 ani de experienta in software-ul de engineering si inotator de competitie.

• Director de vanzari cu 12 ani de experienta in vanzari, perfect adaptata unei politici strategice bazate pe piete si servirea clientilor.

• Profesor de matematica cu 12 ani de experienta in predarea notiunilor teoretice si aplicarea lor.

  1. Utilizarea unui limbaj vizual

In plus fata de structura si continutul descrierii dvs. de viata, utilizarea limbajului vizual poate imbunatati multu experienta cititorului. Astfel, utilizati la maxim elemente grafice precum imagini, fotografii, grafice, tabele si liste pentru a v lansa pe scara larga mesajele dvs.

In acest mod, descrierile dvs. de viata vor fi mai atractive pentru cititor. De exemplu, o lista enumerand certificarile profesionale obtinute poate fi mult mai clara decat o simpla descriere.

Atentie insa, nu exagerati cu elementele vizuale. In ceea ce priveste descrierile de viata, acestea trebuie sa mentina si un anumit tipar structural, astfel incat sa nu suprasolicite cititorul.

  1. Automatizarea descrierilor de viata

Puteti folosi si platforme de automatizare pentru a crea cu usurinta descrierile dvs. online. Un astfel de serviciu va ajuta sa alegeti cu usurinta informatiile esentiale de punere in valoare si sa le structurati intr-o pagina compacta si bine structurata.

De asemenea, aceste platforme vor face ca descrierile dvs. sa apara exact cum le-ati stabilit si vor preintampina orice problema aparuta pe parcurs.

  1. Verificarea descrierilor

Dupa ce ati conceput si postat descrierile dvs. de viata, e important sa verificati aceleasi descrieri in mod regulat pentru a vedea daca exista informatii care trebuiesc actualizate.

Verificarea profilului periodic va va oferi oportunitatea sa adaugati informatii suplimentare – cum ar fi noi proiecte sau postari relevante – pentru a va ajuta sa pastrati profilul actualizat si relevant.

De asemenea, verificarea periodicii, va va oferi ocazia sa verificati si orice eroare sau probleme care ar fi aparut in cadrul platformei.

In concluzie, postarea unei descrieri de viata bune pentru profilul dvs. online poate face o mare diferenta si poate ajuta la construirea unei si mai bune identitati de brand, indiferent daca profilul este personal sau profesional.

Descrierile trebuie sa fie scurte si concise, sa transmita un mesaj profesional despre cine sunteti si ce faceti si sa foloseasca elemente structurate, cum ar fi titluri si subtitluri, pentru a captura atentia publicului tinta.