Atunci când alegem imagini pentru website-ul nostru sau pentru profilul nostru din rețelele sociale, sau pur și simplu pentru a le distribui în comunitățile și grupurile pe care le monitorizăm, încercăm să îl facem cât mai atrăgător. O modalitate de a face acest lucru este folosirea unor descrieri bine gândite pentru poze, care să atragă atenția și să ne dezvăluie miezul mesajului.
La urma urmei, fotografiile sunt destul de bune pentru a capta interesul cititorului și pentru a atrage potențiali clienți sau abonați – însă, acestea trebuie nișate adecvat de descrieri optimizate pentru a asigura cât mai multă vizibilitate și credibilitate.
Iată 8 sfaturi pentru descrierea fotografiilor care să captiveze cititorii și să îi facă să fie pe deplin interesați de ceea ce au de oferit:
1. Concentrează-te pe scopul tău
Înainte de a începe să scrii descrierea pentru o poză, ia în calcul scopul fotografiei, căci aceasta va sta la baza întregii descrieri. Este poza creată pentru a oferi energie? Arată poza un element al unei strategii de promovare? Ar pune mai bine în lumină un produs sau serviciu?
Încercați să introduceți cuvinte precise și mai precise pe care publicul vizat le poate recunoaște.
2. Abordarea cuvintelor cheie
Așa cum am amintit și mai sus, dacă detaliați cu cuvintele, veți vedea că mesajul vostru va fi mai intuitiv și mai ușor de înțeles. Așadar, va fi necesar să exploatați cuvintele cheie adecvate, identificate și implementate în descrierile fotografiilor pe care le folosiți. De exemplu, dacă una dintre fotografiile dvs. prezintă un hamburger apetisant, nu mai folosiți un cuvânt ca „mâncare” sau „ gustare”. În schimb, folosiți cuvântul „hamburger” și alimentele folosite pentru a-l prepara. Facând acest lucru, veți ajuta penisitenții să își dea seama exact ce vor găsi în imagine și ce își doresc să vadă.
3. Folosește adjectivii inteligenți
Adjectivele îmbogățesc descrierile pentru poze și le fac mai interesante și mai atrăgătoare pentru cititori. Utilizați adjective de impact – de exemplu, în locul cuvântului „produs”, folosiți mai degrabă „produsul imbatabil”, ceea ce îl va face pe cititor să se simtă copleșit de conținut și chiar să-și dorească să îl obțină.
4. Rotiți limbajul
Simțul simpatic despre care ați putea povesti cu este acela de a folosi limbajul pe care îl încearca publicul tău. Dacă targetul tău sunt experți în domeniul vânzărilor, avansați încrederea și încurajați descrieri care simt că sunt create de cineva care are autoritate și cunoștințe în domeniu.
În schimb, dacă cineva țintește adolescenții sau tinerii, ar fi o idee bună să folosești slang sau cuvintele pe care le folosește muza ta. Cel mai important este să te pregătești și să îți ajustezi limbajul în funcție de publicul tău și de obiectivele tale.
5. Păstrează lucrurile scurte
Descrierile lungi pentru poze nu sunt de obicei de mare ajutor, deoarece publicul nu are răbdare să le citească și s-ar putea să se arunce la concluzia că există prea multe cuvinte inutile.
Ca o regulă generală, încercați să țineți mesajul scurt și concis și să limitați cuvintele la maxim 300. Veți fi surprinși de rezultatele pe care le veți obține.
6. Utilizează efecte empatice și cuvinte pozitive
Descrierile care transmit informații bazate pe sentimente și emoții sunt mai persuasive și mai atcractive, deoarece sunt mai directe și mai captivante. Așadar, utilizați cuvinte care transmit sentimente pozitive și răspândiți o atmosferă optimistă și creativăasupra emoțiilor pe care le irită cititorii. De asemenea, este bine să nu uitați să transmiteti sentimente de memorie, satisfacție, recunoștință și încredere.
7. Utilizati un limbaj bogat de cautare
Folosirea limbajului oferă întotdeauna cea mai bună strategie în SEO, atât în contextul descrierilor pentru poze, cât și al altor strategii SEO.
Folosirea unui limbaj bogat, care cuprinde sintagme complexe și cuvinte cu sens specific, necesită un efort suplimentar, întrucât aceste cuvinte trebuie folosite cât se poate de atent și corect.